Support

Även om WWPS är lätt att använda, så kan det såklart hända att man fastnar på något som man inte vet hur man skall lösa. I så fall kontaktar ni bara oss så löser vi förhoppningsvis ert problem snabbt och effektivt!

Vi erbjuder alla våra kunder och återförsäljare support via chatt, e-post eller i vissa fall telefon alla vardagar mellan 09.00 – 17.00 utan extra kostnader.

 

Följ dessa steg:

1. Kolla i dokumentationen

I första hand bör ni kolla in vår dokumentation och se om ni hittar lösningen där

2. Chatta om vi är online

Om vi är online i vår support-chatt (se nere till höger), är det bara att hojta till där. Chattfunktionen är under uppbyggnad och vi garanterar inte full närvaro där just nu, men å andra sidan har vi den öppen för alla kunder tills vidare!

3. Skicka ett mail

Om vi inte är online, kan ni ändå ställa er fråga i chatt-fönstret, så skickas det som ett mail till vår support-adress, eller så kan ni maila direkt här.

4. Ring

Har ni ett telefonsupport-avtal, så ringer ni till vårt support-nummer 08/400 225 00.

Har ni INTE telefonsupport-avtal, så kan ni ringa ändå om ni har akuta problem, men då förbehåller vi oss rätten att fakturera er för samtalet med aktuellt timpris, minimum-debitering 15 minuter.

Videomöten

Ibland kan vår support-personal be om ett videomöte med Google Meet för att vi skall kunna dela skärm och assistera på bästa sätt den vägen. I så fall kommer ni att få en länk som ni skall öppna med webbläsaren Google Chrome. Har ni inte den, ladda ner den i förväg här.

Sen öppnar ni länken ni fått i webbläsaren Chrome (har ni en annan standardwebbläsare kan  ni inte bara klicka på länken, ni måste då kopiera den och klistra in den i Chrome) och kommer då till programmet Meet där ni då ansluter till mötet.

På startskärmen kan ni välja om ni vill ha er kamera på eller av (om ni har kamera i er dator) samt om mikrofonen skall vara på eller av. Stäng av den om ni pratar med support-personalen i telefon redan, annars går det bra att prata via datorn förutsatt att ni har mikrofon och högtalare aktiverat vill säga. Det kan också hända att ni får anger ert namn innan ni ansluter till mötet.

När sedan support-personalen ber er dela er skärm med dem, klickar ni bara på “Presentera nu” nere i högra hörnet och därefter “Hela skärmen”

Efter det får du upp en ny ruta och där ser du till att skärmen är blå-markerar och sedan klickar du på “Dela”

Nu kan support-personalen se din skärm och du kan surfa till sidan du har problem med och visa dem vad problemet är. Tänk bara på att inte visa några sidor som är konfidentiella medan supportsessionen pågår!

Weekend Webbexperterna

Wordpress

+ Weekend Webbexperterna
Wordpress
Weekend WP Solution

Bli

Återförsäljare

 

 

 

Nyheter

Ny version av Divi-byggaren

Divi, dvs det verktyg (Tema) vi använder som visuell byggare – den som gör att du kan ändra direkt i sidorna snabbt, enkelt och med direkt översikt över vad du gör – har kommit men en ny huvud-version med en hel del förändringar och förbättringar.

läs mer

Publicera inlägg automatiskt till Sociala media

Väldigt många väljer idag sociala media för att kommunicera istället för traditionella webbsidor eftersom det finns en stor potentiell publik där. Läs här om hur en av våra smarta funktioner kan hjälpa dig att automatiskt publicera dina inlägg dit.

läs mer

Vad väntar du på?

Boka ett Online-möte nu!

Om du inte redan har ett konto är det väl dags att skaffa det nu?
Eftersom Weekend Wordpress Solution är lätt att hantera är det tidseffektivt och därmed kostnadseffektivt.
Låt oss ta hand om allt det bakomliggande tekniska krånglet så kan du ta hand om innehållet.
Boka ett online-möte med oss, så vi kan gå igenom just dina behov och räta ut eventuella frågetecken!

Pin It on Pinterest

Share This